PALLET SHUTTLE-SYSTEEM
Semiautomatisch compact high performance opslagsysteem waarbij een gemotoriseerd wagentje zich in de opslagkanalen verplaatst om pallets in en uit te slaan.
De volgende stap in compacte palletsystemen: hogere opslagcapaciteit, snelheid en prestaties
De Pallet Shuttle is een semiautomatische oplossing met hoge opslagdichtheid waarbij een elektrisch aangedreven shuttle op rails rijdt in de opslagkanalen om pallets in en uit te slaan. Alles wordt gedaan door een operator, die de shuttle met een vorkheftruck in de stelling plaatst en via een tablet bestuurt.
Met de Pallet Shuttle wordt een grotere opslagcapaciteit bereikt, wordt de stroom in- en uitgaande goederen vergroot en wordt het aantal opgeslagen SKU's verhoogd in vergelijking met andere compacte oplossingen, zoals inrijstellingen. Het systeem is ook verkrijgbaar in een volledig geautomatiseerde versie met behulp van magazijnkranen of shuttles.
VOORDELEN VAN HET PALLET SHUTTLE-SYSTEEM
- Bespaar tijd en verhoog de productiviteit: opdrachten worden snel uitgevoerd en de vorkheftruck werkt vanuit het gangpad en hoeft de rekken dus niet in te rijden. Hierdoor kunnen de producten sneller in- en uitgereden worden en ligt het aantal cycli per uur hoger.
- Ruimtebesparing: opslagkanalen kunnen meer dan 60 m diep zijn en de openingen tussen de niveaus zijn minimaal, waardoor de opslagcapaciteit toeneemt.
- Kostenbesparend: aangezien de ruimte optimaal benut wordt, kan het vloeroppervlak worden beperkt. Zo bespaart u op investeringskosten en in koelruimten wordt de te koelen oppervlakte en dus het energieverbruik verminderd.
- Meerdere SKU's: SKU's worden opgeslagen per kanaal, in plaats van per volledige gang, wat een grotere diversificatie van het magazijn mogelijk maakt.
- Compatibel met LIFO en FIFO: producten kunnen worden opgeslagen volgens LIFO (Last In, First Out) of FIFO (First In, First Out).
- Makkelijk te gebruiken: alle functies van het systeem worden bediend met een tablet die beschikt over een intuïtieve gebruikersinterface.
- Veiligheid: aangezien de vorkheftrucks de stellingen niet inrijden, wordt de metalen structuur niet beschadigd en wordt het risico op ongevallen aanzienlijk verminderd.